-->

5 Ocak 2013

Bedava-Sitem İçin Hazır Metataglar Yorum yok


MetaTag nedir ne işe yarar

Metatagların ne kadar önemli olduğunu websitesi  olan herkes bilir, şimdi bir kitap ele alalım ve bu kitabın giriş bölümü ne kadar etkili olursa o kadar çok okunur ve tavsiye edilir. İşte metataglarda sitemizin arama motorları nın okuyabilmesi için giriş bölümüdür dikkatlice okumanızı tavsiye ediyorum ve bol hitli günler diliyorum.
Meta tag’lar HTML kodunuzun HEAD bölümüne yerleştirilmiş bilgi etiketleridir. Arama motorlarına site ve içeriği hakkında bilgi sunar. Her ne kadar günümüzdeki arama motorlarının çoğumeta tag’lardaki bilgileri dikkate almayıp site içeriğini kendi tekniklerine göre indeksleseler de hala bu tag’lardan bazılarına kısmi destek verebiliyorlar.
Arama motorlarının özellikleri için buraya bakabilirsiniz. Sitenizin bu arama motorlarınca doğru bir şekilde gösterimi için bazı Meta tag’ları kullanmakta fayda var. Burada sıklıkla kullanılanmeta tag ları açıklamaya ve onları site kodu içerisine nasıl yerleştirebileceğinizi açıklamaya çalışacağım.
Title
Aslında bu birmeta tag değil. Ama arama motorlarında sitenizin görünüşü ile ilgili olması yanı sıra tarayıcıların buraya yerleştireceğiniz ifadeyi pencerenin başlığında ve sayfa sık kullanılanlara eklenmek istenildiğinde kullanmaları nedeni ile önemli. Gerçekte bir HTML kodu olan etiketleri arasına sayfa başlığınız açıklayıcı biçimde yazmanız gerekiyor. Bu kodu ayrıca oluşturmanıza gerek yok, zaten her sayfada bulunuyor.
Description
<meta name=”description” content=”XYZ” />
Adından da anlaşılacağı üzere site içeriğinin tanımı için kullanılıyor. XYZ yerine sitenizin tanımını yerleştiriyorsunuz. Güncel arama motorları hala bu kısmı gözden geçiriyorlar. Bir cümle ile siteden bahsedebilirsiniz. Örneğin; “Blog’a yeni başlayanlara amatör ruhu ile destek ”. Tanım kısmı, Google da dahil olmak üzere, bir çok arama motoru tarafından destekleniyor ve sitenizin arama sonuçları içinde düzgün bir şekilde sergilenmesi için kullanılıyor.
Keywords
<meta name=”keywords” content=”kelime X, kelime Y, kelime Z” />
Bu da site indekslenirken hangi anahtar kelimelerin kullanılabileceğini belirtmek için kullanılıyor ama tahmin edersiniz ki google ve yahoo ve MSN gibi büyük arama motorları bu kısımla pek ilgilenmiyorlar. Anahtar kelimeleri “kelime X” şeklindeki ifadeler yerine virgülle ayırarak yazmak gerekiyor.
Robots
<meta name=”robots” content=”index,follow” />
Bu tag, arama motorlarına site içeriği ile karşılaştıklarında nasıl davranmaları gerektiğini anlatıyor. Virgülün solundaki ifade sayfanın indekslenip indekslenmeyeceğine karar verilmesini sağlarken, sağındaki ifade sayfadaki linklerin takip edilip edilmeyeceğini belirtiyor. İndeksleme için seçenekler index (indeksle) ve noindex (indeksleme). Linklerin izinin sürülmesi ile ilgili seçenekler de follow (takip et), nofollow (takip etme) şeklinde. Bu tag özellikle indekslenmesini istemediğiniz bir sayfa varsa önem kazanıyor, çünkü robotlar sadece no index değerini dikkate alıyorlar ve bu değer yoksa öntanımlı olarak siteyi indeksleyip linkleri de takip ediyorlar. Web sitenizdeki bir sayfanın indekslenmesini istemiyorsanız o sayfaya:
<meta name=”robots” content=”noindex,nofollow” />
Şeklinde bir tag yerleştirmeniz bunu sağlayabiliyor. Seçeneklerden sadece birer tanesi kullanılabiliyor.  Örneğin; <meta name=”robots” content=”index,noindex,follow,nofollow” />
dikkate alınmıyor. Bu kodun alternatifi ise robots.txt dosyası kullanmaktır, detaylı bilgiyeburadan ulaşabilirsiniz.
Content-Type<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=UTF-8″ />
Bu tag önemli. Bu tag girilmezse öntanımlı olarak site içeriği ISO-8859-1 gibi düşünülüyor. Muhtemelen Türkçe bir içeriğiniz olacağına göre bunu UTF-8 olarak almak en iyisi.
MSSmarttagsPreventParsing
<meta name=”MSSmarttagsPreventParsing” content=”true” />
Microsoft tabanlı programların siteyi indekslerken akıllı tag’lar oluşturmalarını engellemek için konuluyor. Gerçi Microsoft’a göre bu proje sonlandırıldı ama yine de bu tag bazı sitelerde (örneğin; Blogger ile hayat bulan tüm bloglar) öntanımlı olarak bulunuyor.
Generator
<meta name=”generator” content=”Blogger” />
Site içeriğinin (HTML kodunun) hangi yazılım ile oluşturulduğu hakkında bilgi veriyor. Bu yazılımların popülerliği hakkında pazar araştırması oluşturmak için ortaya çıkarıldığı düşünülüyor Blogger’da öntanımlı meta bilgisi içerisinde MSSmarttagsPreventParsing ile birlikte mutlaka bulunuyor.
Refresh
<meta name=”refresh” content=”X” />
Bu tag’da bulunduğu sayfanın “X” saniyede tarayıcı tarafından yenilenmesini sağlıyor. Eğer saniye ifadesinin yanında bir url verilirse bu kez tarayıcı belirtilen saniye sonunda sayfayı o url’ye yönlendiriyor. Örneğin;
<meta name=”refresh” content=”X;URL=http://www.siteadi.com/sayfa.html” />
Eğer url yönlendirmeyecekseniz ya da at yaırşı veya borsa bilgileri gibi içerik sunmayacaksanız blogunuzda buna ihtiyacınız olmayacaktır. Neticede 30 saniyede bir gönderi yollayacak değilsiniz.
Tag oluşturmak için web’de birtakım kaynaklarda mevcut. Örneğin; PageRank.net sitesinin MetaTag Generator‘u bu konuda iyi bir alternatif. Bu adreste sizin için uygun olduğunu düşündüğünüz tag’leri (title, description, keywords tag’larını mutlaka oluşturun. İhtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız robots tag’ına da yer verebilirsiniz) oluşturduktan sonra site kodunuz içinde şeklindeki ifadeyi arayın ve tag kodlarını altına yapıştırın. Tag kodları ve arasında olmalıdır. Eğer kodları etiketinin hemen altına eklerseniz bunu garantiye alabilirsiniz.
BU KODLARI
EKSTRA-META TAGLER BÖLÜMÜNE EKLERSENİZ SİTENİZ DAHA KOLAY HİTLENİR


Yazıyı Paylaş

[Ne Demişler] Hiç yorum yok

Copright 2013 - Site içerisindeki içerikler izinsiz kopyalanamaz.

Bu site Blogger alt yapısı kullanılarak yapılmıştır.